El 42º Rally Dakar ha començat aquest diumenge a Jeddah, ciutat des d'on comencen les dotze etapes de la competició de 7.856 kilòmetres que conclou a Qiddiya, també a Arabia Saudí. L'equip MKR Technology incorpora a n'aquesta edició un quart camió que suposa una gran novetat: un híbrid MKR a un chasis Renault Trucks C. Per primera vegada un camió off-road amb motorització híbrida serà part de la competició extrema.
En aquesta edició del Rally Dakar seran quatre els camions que competeixen amb l'equip MKR Technology: el mític Renault Sherpa de Mammoet Rally Sport, conduït per Martin Van den Brink; un Renault Trucks K520 amb Riwald Team a càrrec de Pascal de Baar; un altre K 520 amb Richard de Groot al volant, aquest any de la mà dels "bombers" amb l'equip Firemen Dakar Team; i la darrera novetat, Riwald Dakar Team incorpora al Dakar 2020 un camió de rally híbrid.
Es tracta d'una col·laboració única de l'equip de Riwald Dakar i el soci txec MKR Technology, que han estat treballant intensament en el desenvolupament d'un concepte completament nou i únic, un camió híbrid off-road. El projecte està recolzat per els socis: ZF Friedrichshafen - Renault Trucks - Hendrickson - AxleTech - Eurol.
El nou Renault Trucks C460 ha incorporat en el seu sistema motriu una tecnologia híbrida que, tot i sumar el propulsor elèctric, manté el pes del vehicle en 8.500 kg, semblant als que porten motorització convencional.
El sistema d'accionament híbrid s'ha exposat a condicions extremes amb satisfactoris resultats, com en el tradicional esdeveniment Preproloog a Holanda, previ a la competició. Pioner en mobilitat elèctrica, Renault Trucks dóna suport a aquesta important innovació en l'àrea del tot terreny.
L'equip Riwald Dakar i els seus socis confien en que la tecnologia elèctrica d'aquest camió generi una transició. Es una gran novetat incloure un vehicle de competició sostenible, innovador y socialment responsable. Aquesta visió circular està establerta per l'A.S.O., l'organització del rally més dur en el mon y serà seguida amb molt d'entusiasme.
Característiques tècniques del Renault Trucks C460 Hybrid Edition:
En aquesta edició del Rally Dakar seran quatre els camions que competeixen amb l'equip MKR Technology: el mític Renault Sherpa de Mammoet Rally Sport, conduït per Martin Van den Brink; un Renault Trucks K520 amb Riwald Team a càrrec de Pascal de Baar; un altre K 520 amb Richard de Groot al volant, aquest any de la mà dels "bombers" amb l'equip Firemen Dakar Team; i la darrera novetat, Riwald Dakar Team incorpora al Dakar 2020 un camió de rally híbrid.
Es tracta d'una col·laboració única de l'equip de Riwald Dakar i el soci txec MKR Technology, que han estat treballant intensament en el desenvolupament d'un concepte completament nou i únic, un camió híbrid off-road. El projecte està recolzat per els socis: ZF Friedrichshafen - Renault Trucks - Hendrickson - AxleTech - Eurol.
El nou Renault Trucks C460 ha incorporat en el seu sistema motriu una tecnologia híbrida que, tot i sumar el propulsor elèctric, manté el pes del vehicle en 8.500 kg, semblant als que porten motorització convencional.
El sistema d'accionament híbrid s'ha exposat a condicions extremes amb satisfactoris resultats, com en el tradicional esdeveniment Preproloog a Holanda, previ a la competició. Pioner en mobilitat elèctrica, Renault Trucks dóna suport a aquesta important innovació en l'àrea del tot terreny.
L'equip Riwald Dakar i els seus socis confien en que la tecnologia elèctrica d'aquest camió generi una transició. Es una gran novetat incloure un vehicle de competició sostenible, innovador y socialment responsable. Aquesta visió circular està establerta per l'A.S.O., l'organització del rally més dur en el mon y serà seguida amb molt d'entusiasme.
Característiques tècniques del Renault Trucks C460 Hybrid Edition:
- Motor tèrmic: Renault DXI 13
- Potència màxima: 1040 CV
- Parell màxim: 4600Nm
- Caixa de canvis: ZF Ecomat 6HP
- Caixa de transferència: ZF VG 1600
- Motor elèctric: ZF CeTrax lite
- Potència pico del motor elèctric: 205 CV
- Parell màxim del motor elèctric: 1600 Nm