COMENÇA EL RALLY DAKAR 2020 AMB UNA GRAN NOVETAT A L'EQUIP MKR
El 42º Rally Dakar ha començat aquest diumenge a Jeddah, ciutat des d'on comencen les dotze etapes de la competició de 7.856 kilòmetres que conclou a Qiddiya, també a Arabia Saudí. L'equip MKR Technology incorpora a n'aquesta edició un quart camió que suposa una gran novetat: un híbrid MKR a un chasis Renault Trucks C. Per primera vegada un camió off-road amb motorització híbrida serà part de la competició extrema. 

En aquesta edició del Rally Dakar seran quatre els camions que competeixen amb l'equip MKR Technology: el mític Renault Sherpa de Mammoet Rally Sport, conduït per Martin Van den Brink; un Renault Trucks K520 amb Riwald Team a càrrec de Pascal de Baar; un altre K 520 amb Richard de Groot al volant, aquest any de la mà dels "bombers" amb l'equip Firemen Dakar Team; i la darrera novetat, Riwald Dakar Team incorpora al Dakar 2020 un camió de rally híbrid. 
 

Es tracta d'una col·laboració única de l'equip de Riwald Dakar i el soci txec MKR Technology, que han estat treballant intensament en el desenvolupament d'un concepte completament nou i únic, un camió híbrid off-road. El projecte està recolzat per els socis: ZF Friedrichshafen - Renault Trucks - Hendrickson - AxleTech - Eurol. 
 

El nou Renault Trucks C460 ha incorporat en el seu sistema motriu una tecnologia híbrida que, tot i sumar el propulsor elèctric, manté el pes del vehicle en 8.500 kg, semblant als que porten motorització convencional. 

El sistema d'accionament híbrid s'ha exposat a condicions extremes amb satisfactoris resultats, com en el tradicional esdeveniment Preproloog a Holanda, previ a la competició. Pioner en mobilitat elèctrica, Renault Trucks dóna suport a aquesta important innovació en l'àrea del tot terreny. 
 

L'equip Riwald Dakar i els seus socis confien en que la tecnologia elèctrica d'aquest camió generi una transició. Es una gran novetat incloure un vehicle de competició sostenible, innovador y socialment responsable. Aquesta visió circular està establerta per l'A.S.O., l'organització del rally més dur en el mon y serà seguida amb molt d'entusiasme. 

Característiques tècniques del Renault Trucks C460 Hybrid Edition: 
  • Motor tèrmic: Renault DXI 13
  • Potència màxima: 1040 CV
  • Parell màxim: 4600Nm
  • Caixa de canvis: ZF Ecomat 6HP
  • Caixa de transferència: ZF VG 1600
  • Motor elèctric: ZF CeTrax lite
  • Potència pico del motor elèctric: 205 CV
  • Parell màxim del motor elèctric: 1600 Nm
Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp
Utilitzem cookies pròpies i de tercers per a millorar els nostres serveis i raons tècniques, per a millorar la teva experiència de navegació, per a emmagatzemar les teves preferències i, opcionalment, per a mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l'anàlisi dels teus hàbits de navegació. Hem inclòs algunes opcions de configuració que et permeten dir-nos exactament les cookies que prefereixes i les que no. Prem ACCEPTAR per a consentir totes les cookies. Prem CONFIGURACIÓ per a decidir les opcions que prefereixes. Per a obtenir més informació sobre les nostres cookies accedeix a la nostra Política de cookies aquí: Més informació
Acceptar Rebutjar Configuració